Introductie

De opdracht start 1 januari voor de duur van 4 maanden met optie tot verlengen en voor 36 uur per week.


Functie

Wil jij bijdragen aan de effectiviteit en kwaliteit van de informatiemanagementdiensten van opdrachtgever? Ben je op zoek naar een uitdagende functie waarin je verantwoordelijk bent voor het registreren, oplossen en communiceren van serviceverzoeken en incidenten? Dan is de rol van Helpdeskmedewerker bij het team BIS (Beheer Informatie Systemen) iets voor jou!
Als helpdeskmedewerker ben je een essentieel onderdeel van het team BIS. Je rapporteert hiërarchisch aan de Manager Middelen en functioneel aan de teamcoördinator. Je speelt een cruciale rol in het bieden van uitstekende ondersteuning aan onze interne collega’s, maar soms ben je ook het eerste contactpunt voor o.a. ICT-leveranciers. Door het registreren van serviceverzoeken, incidenten en wijzigingsverzoeken draag je direct bij aan de effectiviteit, continuïteit en kwaliteit van de informatievoorziening.
 

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Registreren van serviceverzoeken en incidenten, en ervoor zorgen dat alle benodigde informatie nauwkeurig wordt vastgelegd volgens de procesafspraken in de tools planon en topdesk;
  • Op basis van ‘best effort’ verzoeken en incidenten direct oppakken en oplossen;
  • Registreren van de gehanteerde oplossing en zorgen voor een juiste afhandeling;
  • Indien nodig, doorverwijzen van niet direct opgeloste verzoeken naar de juiste oplosgroep of aanspreekpunt volgens het incidentbeheerproces. Dit kunnen eigen collega’s functioneel beheer binnen het team zijn of collega’s van onze ICT dienverlener Breda of de consultant bij een externe softwareleverancier;
  • Actief communiceren met gebruikers over de voortgang en afhandeling van hun verzoeken;
  • Zorgen voor duidelijke communicatie naar de indieners over de manier waarop de afhandeling plaatsvindt;
  • Contactpersoon voor de werkplekbeheheerders ICT dienstverlener Breda die twee dagen per week op locatie werkzaam zijn;
  • Begeleiding indienst en uitdienst proces (verzoeken in behandeling nemen, uitvoeren en bewaken van de interne opvolging)

Functie-eisen

  • Een ICT-gerichte opleiding op mbo-niveau of vergelijkbaar werk- en denkniveau
  • Ervaring met Servicemanagement processen en methodes zoals ITIL en ISM
  • (Globale) kennis van bedrijfsvoeringsprocessen binnen een gemeente
  • Inzicht in hoe informatiesystemen de bedrijfsvoering van een gemeente ondersteunen
  • Kennis van de gemeentelijke organisatiestructuur
  • Bekendheid met de diensten van leveranciers van technisch beheer
 

Competenties

  • Een assertieve en creatieve persoonlijkheid
  • Analytisch vermogen om complexe problemen op te lossen
  • Uitstekende contactvaardigheid en klantgerichte instelling
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid

Sollicitatie

• Stuur een opdrachtgerichte motivatie waarin je duidelijk verwijst naar je specifieke ervaring met de vereiste expertise inclusief cv via de button “Solliciteer nu” op deze pagina..
• Geef een indicatie van het gewenste salaris en / of uurtarief.
• Geef duidelijk de beschikbaarheid en eventuele vakantiedagen aan.