Introductie

De opdracht start 1 september voor de duur van 4 maanden met optie tot verlengen en voor 16 tot 24 uur per week.

Functie

Opdrachtgever heeft haar eigen IV-ICT omgeving en kantoorautomatisering, daarnaast voorziet opdrachtgever in gezamenlijke IV-ICT voorzieningen aan Veiligheidsregio’s en andere ketenpartners. Ter ondersteuning van deze voorzieningen zijn er veel applicaties in gebruik in verschillende vormen bij veel verschillende leveranciers in diverse contracten.

De contracten zijn ondergebracht in het contractmanagementsysteem. Het contractmanagement ligt als verantwoordelijkheid bij de contracteigenaar, veelal ook belegd bij productmanagers en/of functioneel beheerders.

De afdeling FI&A (facilitair, informatisering en automatisering) is onderdeel van de staf en is primair verantwoordelijk voor de interne IV-ICT dienstverlening. De afdeling I&A heeft meer dan 30 contracten en een breed aantal applicaties in beheer. We zien de complexiteit toenemen als ook de benodigde tijd / aandacht die goed contractbeheer vraagt.

Voor deze opdracht zoeken we een ervaren IV-ICT contractmanager die de afdeling I&A gaat helpen het contractbeheer en -management en leveranciersmanagement goed neer te zetten en uit te voeren. Een heldere, uitgesproken visie op contractmanagement van ICT contracten is gewenst.

Werkzaamheden om mee aan de slag te gaan:

Contractbeheer

  • Contractbeheer – administratie; controle op volledigheid, actualiseren i.s.m. afdeling Inkoop van lopende ICT contracten. Start bij afdeling I&A; onze eigen contracten en daar waar I&A beheer verzorgt. In overleg breed (afhankelijk doorlooptijd, benodigde inspanning).


Operationeel contractmanagement

  • Implementatie van lopende contracten / overeenkomsten.
  • Bewaken dat de uitvoering van de opdracht / overeenkomst binnen de contactafspraken plaatsvindt op basis van scope, raming opdrachtwaarde, looptijd, DAP, SLA. In overleg met interne organisatie (contracteigenaar) en leverancier(s).
  • Verzamelen informatie m.b.t. vastgestelde KPI’s
  • Het houden van periodieke – operationele – voortgangsbesprekingen met leverancier en contract eigenaar. Alsmede vastleggen van acties & besluiten
  • Advies uitbrengen aan Contracteigenaar over evt. aanpassingen op SLA niveau.


Tactisch contractmanagement

  • Systematisch en efficiënt besturen van de implementatie van “nieuwe” contracten/overeenkomsten tot en met de uitvoering en evaluatie van het contract/overeenkomst
  • Definiëren KPI’s, voorstellen managementrapportages
  • Advies geven voor aanbestedingskalender en voorbereidingen bij nieuwe aanbestedingen
  • Advies geven over en vormgeven van contractmanagement processen en beleid waar nodig.
  • Ondersteunen contracteigenaren, functioneel beheer bij issues, calamiteiten in relatie tot leveranciers.

Functie-eisen

HBO bachelor opleiding op het gebied van informatiekunde of bedrijfskunde.
Kennis van BIO (Baseline Informatiebeveiliging Overheid) en ISO27001. 
Minimaal 3 jaar, niet langer dan half jaar geleden, werkervaring in inkoop- en contractmanagement.
Kennis en ervaring, niet langer dan half jaar geleden, met ICT context: ICT leveranciers, ICT ontwikkelingen (verSAASing, sourcingscontracten).
Kennis en ervaring met opstellen & monitoren van SLA’s en DAPs.
Kennis en ervaring met het opstellen van inkoopbeleid en het implementeren van processen.

Wensen

Een opleiding contractmanagement van NEVI of vergelijkbaar.
Kennis van: CATS CM of Nevi, ARBIT, GIBIT, Emeritor inkoophuis, Emeritor inkoopvolwassenheidsmodel.

Sollicitatie

• Stuur een opdrachtgerichte motivatie waarin je duidelijk verwijst naar je specifieke ervaring met de vereiste expertise inclusief cv via de button “Solliciteer nu” op deze pagina.

• Geef een indicatie van het gewenst salaris en/of uurtarief.

• Geef duidelijk de beschikbaarheid en eventuele vakantiedagen aan.